🚚 INGYENES kiszállítás a hét végéig 14.900 Ft feletti rendelés esetén. Az ajánlat még a túlméretezett termékekre is vonatkozik!

Sikeres (masszőr, gyógytornász) vállalkozóvá válás elektronikus ügyintézéssel

Amikor a FABULO szakmai blogján való publikálás mellett döntöttem, és közérdeklődésre számot tartó témák között keresgéltem - elgondolkodtam azon, hogy milyen érzéssekkel fogadják majd az Olvasók cikkeimet, gondolataimat. Különféle masszázstechnikákról, a vendégek még teljesebb kikapcsolódását, esetleg gyógyulását elősegítő, valamint a masszőr munkát megkönnyítő eszközökről, készítményekről bizonyára mindenki szívesen olvas, a vállalkozásindítás nehézségei, adminisztrációs terhei azonban már valószínűleg nem ennyire népszerű témák.

Jó masszőrré hosszú, kemény tanulási folyamat és persze állandó gyakorlás eredményeként válhatunk. A biztos egzisztenciával rendelkező vállalkozó masszőrré válás pedig még ennél is nehezebb, hiszen ehhez nem elegendő az emberi test, az anatómia, a masszázsfogások tökéletes ismerete, és a „masszőr kezdő csomag” beszerzése sem, hanem meg kell ismerkednünk a vállalkozásalapítás legfontosabb lépéseivel, továbbá a vállalkozásokat érintő alapvető adózási és jogi szabályokkal.

„A világ is üzlettel kezdődött, mivelhogy Ádám eladta a paradicsomot egy almáért!” - fogalmazott némi iróniával a francia realista regény megteremtője, Honoré de Balzac. Az üzleti érzék, a rátermettség napjainkban talán még fontosabb, mint valaha. Egy vállalkozás elindításához azonban legalább ennyire szükség van reális önértékelésre is.

Már a kezdet-kezdetén olyan eldöntendő kérdések sorozatával kerülünk szembe, amelyekre a válaszadás megfontolt, felelős gondolkodást igényel. Ilyen például:

  • A tanulmányaink és az első szárnypróbálgatásaink során kialakított vendégkör megfelelő alapot jelent-e önálló vállalkozás indításához?
  • Nem lenne-e célszerű még egy-két évet másodállásban dolgozni, és mellette intenzív önépítéssel, tudatos marketingstratégiával újabb vendégeket szerezni, illetve stabilizálni a már meglévő vendégkört?

Ha mégis vállalkozás mellett döntesz:

  • Milyen vállalkozási formával szeretnél indulni? Egyéni vállalkozással, vagy céget alapítasz? Tevékenységed szempontjából melyik adózási forma tűnik számodra a legkedvezőbbnek?

És még sorolhatnám hosszan az ilyen, és ehhez hasonló, a vállalkozás sikere szempontjából alapvető kérdéseket.

Egy dolog azonban teljesen biztos! Bármilyen vállalkozásba kezdesz, manapság már sokkal gyorsabban, egyszerűbben indíthatod el azt és intézheted ügyeidet, mint néhány évvel ezelőtt tehetted volna. A magyar közigazgatás elektronizálása ugyanis egyre inkább teret nyit az online ügyintézésnek, amelynek eredményeként bármikor, akár otthonunkból is kezdeményezhetünk közigazgatási eljárásokat. Ez jelentős könnyebbséget jelent mind a magánszemélyek, mind pedig a vállalkozások számára.

Az elektronikus közigazgatás gyors fejlődése nagy lépés az adminisztratív terhek csökkentésében. Sajnálatos tény mégis, hogy Magyarországon az online ügyintézéstől sokan elzárkóznak, vagy legalább is idegenkednek. Egy tíz fős tanulócsoportban tapasztaltam, hogy ahol a diákok (kis túlzással) szinte egész nap a mobiltelefonjukon interneteznek, viszont a hivatalos ügyintézést segítő integrált online felülethez, az ügyfélkapuhoz csak kettőnek volt hozzáférése közülük. Nemcsak az idősebb korosztály, hanem a fiatalok sem használják tehát ki a technika fejlődéséből eredő lehetőségeket, ezért a kezdő, vagy vállalkozást indító masszőrök részére első lépésként jó szívvel ajánlom az ügyfélkapu regisztrációt.

Az ügyfélkapu olyan azonosítási szolgáltatás, amely biztonságos elektronikus ügyintézési kapcsolatot jelent az ügyfelek és a közszolgáltatást nyújtó szervek között. Ez utóbbiak elsősorban az államigazgatás és az önkormányzati igazgatás szervei, de elérhető már ügyfélkapun keresztül a rendőrség, az ügyészség, a bíróságok, sőt még a közmű szolgáltató cégek is.

Ügyfélkapu regisztrációra jogosult - állampolgárságra tekintet nélkül - minden természetes személy. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a későbbiekben ne lehetne az ügyfélkaput vállalkozási tevékenységgel összefüggő ügyek intézésére használni.Az ügyfélkapu regisztráció történhet egyrészt - 2016. január 1. napját követően kiállított - E-Személyi igazolvánnyal, másrészt a Közigazgatási Ügyfélvonalon (1818) keresztüli videohívással. Lehetőség van továbbá személyes regisztrációra is a kormányablakokban, az adóhatóság kiemelt ügyfélszolgálatain és a külképviseleteken.

Az ügyfélkapu regisztrációt követően - saját azonosítónkkal és a hozzá tartozó jelszóval - bejelentkezhetünk akár a magyarorszag.hu, akár az ugyfelkapu.gov.hu oldalon keresztül az online ügyintézési felületünkre. Ezen az ügyintézés megkönnyítése érdekében kategorizálva megtaláljuk az egyes ügyekkel, ügycsoportokkal kapcsolatos legfontosabb információkat. Ügyfélkapun keresztül belépve egyes ügyek elintézéséről részletes tájékoztatót olvashatunk, míg más ügyek esetében (pl.: lakcím megváltozása) az ügyintézés online elindítására is lehetőség van. Bizonyos ügyek (pl.: gépjármű adatok ellenőrzése) teljes egészében ügyfélkapun keresztül intézhetők.

Végül mindenképpen meg kell említeni, hogy ügyfél oldalunkon saját hivatalos tárhellyel is rendelkezünk, amely a magánszemélyek hivatalos levelezését szolgálja, de egyéni vállalkozók és cégek esetében azok hivatalos levelezési címeként is működhet.

Ha kezdő masszőrként, egyéni vállalkozóként szeretnénk tevékenységünket folytatni, annak nulladik lépése az ügyfélkapu regisztráció. Ezen keresztül ugyanis lehetőségünk lesz a tevékenység megkezdéséhez szükséges bejelentési kötelezettségünk megtételére is. Erről, és az egyéni vállalkozóvá válás feltételeiről - hamarosan megjelenő - következő cikkemben részletesen írok majd.

pohlmullner-tamas-blog-profil_250

Szerző:
Pohlmüllner Tamás, Igazgatásszervező, gyógy- és sportmasszőr