Tornázz otthon, kényelemben és biztonságban! Október 15-31. közötti időszakban 10% kedvezménnyel szerezheted be az otthoni tornához szükséges eszközöket a Fitness & Vitalitás kategóriában. Kuponkód: tornazzotthon

Hogyan válasszunk megbízható és időtálló masszázságyat egy életre?

Olvasd el, mielőtt masszázságyat vásárolsz,

ha fontos számodra a minőség!

Avagy 5 életreszóló tanulság a masszázságyak piacáról

A masszázságy a legfontosabb munkaeszközünk, így sokunkban felmerül a kérdés, hogy melyik lenne a legjobb masszázságy, amit akár kezdőként, akár profi masszőrként is bizalommal használhatunk akár egy életen át. Az elmúlt évtized saját tapasztalatai, az ügyfélszolgálaton dolgozó kollégák tapasztalata, a vásárlóink visszajelzései, és nem utolsó sorban a masszázsiskolánk oktatóinak és diákjainak visszajelzései alapján összeszedtük, hogyan ismerheted fel a megbízható és jó minőségű masszázságyat.

Kezdő masszőrként én is bújtam az internetet, illetve körbekérdeztem masszőr ismerőseimet, hol és milyen masszázságyat vegyek, aminek minősége megfelelő lesz számomra. Tévhitként kering, hogy kezdőként mindenképp egy olcsó, akár szupermarketben kapható masszázságyat vásároljunk, hiszen ki tudja, mennyi ideig fogunk masszírozni, masszőrnek születtünk-e, ússzuk meg hát a lehető legolcsóbban az indulást. Olcsó húsnak viszont híg a leve... Érdemes tudatosítani, a masszázságyat nem elsősorban magunknak, hanem vendégeinknek vesszük, és ha ők nem érzik magukat rajta biztonságban és kényelmesen, második alkalommal nem kérnek majd a “kényeztetésből”, és így lehet épp a vendégek hiánya töri kerékbe frissen indult karrierünket.

Tapasztalat hiányában könnyű hibás döntést hozni. Aki a második vagy harmadik masszázságyát veszi, már pontosan tudja, mit keres, milyen igényei vannak, mit kell, hogy tudjon az áhított masszázsasztala. A webáruházak kínálatában nehéz kiigazodni, a saját masszázságyairól mindenki azt állítja, a legjobbak a piacon, és csupán a termékleírás és fotók alapján ezt nehéz eldönteni.

Sajnos az első masszázságy, amibe saját szerzeményként belefutottam - finoman fogalmazva - nem volt időtálló. Egy hónap után vissza kellett vinnem, mert nem csupán nyikorgott, hanem hintázott is, és a vendégek szédültek rajta. A következő választás már profibbnak mutatkozott: egy több színben is elérhető, meseszép favázas masszázságy volt. Viszont idővel kiderült, a szép külső nem minden, az intenzív használatot nem bírta, fél év után le kellett cseréljem, mivel recsegett-ropogott és kényelmetlen is volt, a vendégek kifeküdték a szivacsát, a műbőr pedig hámlani kezdett.

A masszázs világában való elmélyüléssel egyidőben építgettem a Fabulo webáruházat. Már a masszírozást megelőzően is forgalmaztam egészségmegőrző és rehabilitációs termékeket, és ahogy egyre több tapasztalatot szereztem az egyes masszázskiegészítők használata során, a kínálatot is folyamatosan bővítettem masszőr kellékekkel. Az elmúlt tíz évben legalább egy tucat különböző masszázságy márka megfordult a kezeink között, és több ezer ügyféltől és masszőr kollégától kaptunk visszajelzést, hogy mi az, ami elégedettséggel tölti el őket, vagy épp mit hiányolnak, mi zavarja őket, milyen hiányosságokat tapasztaltak a használat során.

Mára letisztult a portfóliónk, és már csak olyan megbízható masszázságyak vannak a kínálatunkban, amelyekre minimális reklamáció érkezik. Ezek közül is kiemelkednek saját márkáink, a Fabulo és a Tandem, amelyek a masszázságyak forgalmazása és használata alapján nyert sokéves tapasztalatok alapján készülnek, illetve a Habys márka, amelyik világszínvonalat képvisel és büszkék vagyunk rá, hogy három országban is kizárólagos forgalmazói lehetünk.

Azonban sajnos nem volt mindig ilyen rózsás a helyzet. Kezdetben reklamációk garmadáját oldottuk, és a masszőrbecsületnek és a kollegialitásnak köszönhetően minden ágyat megjavítottunk vagy kicseréltük, ha már nem lehetett rajta segíteni. Később, hogy megelőzzük a reklamációkat és megóvjuk cégünk jó hírét, a raktárunkba érkező masszázságyakat a forgalomba engedés előtt egyenként kicsomagoltuk és átnéztük. Amit lehetett, megerősítettünk, kijavítottunk, meg is tisztítottuk őket, de volt, amit egyenesen likvidálni kellett, vagy szétszedtük alkatrésznek, mert vállalhatatlan állapotban érkezett a beszállítótól. Úgy döntöttem, hogy az alábbi cikkel segítem a masszőr kollégákat, ne kövessék el a hibáinkat, spórolják meg a tanulópénzüket és az idegszálaikat, megosztom inkább, mi alapján lehet felismerni egy megbízhatatlan és rossz minőségű masszázságyat, hogy ezekre a tulajdonságokra külön odafigyelve elkerüljenek egy előnytelen vásárt.

Íme az elmúlt évtized 5 tanulsága a masszázságyak piacáról!

1. A fotókon minden ágy csodaszép, a valóságban nem feltétlenül van ez így…

A stúdiófotóknak és a grafikai utómunkának köszönhetően a képernyőn tökéletes ágy nem biztos, hogy ugyanolyan szép, amikor megérkezik. A képen még szépen lefestett masszázságy lába ütött-kopott lakkozással érkezett, a szivacs be volt horpadva, a bőr le volt sértve, a varrások nem voltak rendesen eldolgozva.

Megszüntettük a forgalmazásukat, hiszen a gyártó helyett nekünk kellett elvégeznünk a minőségbiztosítást, napjainkban már csak többszörös lakkozással, vastag és sűrű habszivaccsal, illetve időtálló kárpittal árusítjuk az asztalainkat.

2. A 200 kilogrammos terhelhetőség nem jelenti azt, hogy nem szakad be egypontos terhelésnél…

Ha egy gyártó azt írja, hogy 200+ kilogrammos a terhelhetősége a masszázságynak, akkor hogyan szakadhat be a falemez vagy hogyan törhet ki az ágy lába? Általában nincsenek kétszáz kilós vendégeink, a 100-120 kilós vendégeknél, ha rá is nyomunk 50-60 kilóval, még így sem léphetjük át a terhelhetőség határát. Fontos tudatosítani, ez már nem az esztétikumról szól, hanem a vendég biztonságáról, és ha veszélyeztetitek egy vendég egészségét, akkor valószínűleg nem jön vissza hozzátok akkor sem, ha ezek után egy első osztályú ágyat szereztek be, és ha szerencsétek van, be sem perel...!

Amikor a gyártónál reklamáltunk, az a visszautasító válasz érkezett, hogy egypontos terhelés történt. Micsoda? A vendég nem Supermanként, kezeit és lábait kinyújtva, egyenletesen terhelve repült fel az ágyra? Hát még szép, egy mozgásában korlátozott, túlsúlyos vagy idős vendég térdelve, könyökölve fekszik fel vagy fordul meg a kezelőágyon, ezt a terhelést ki kell bírnia a kezelőágynak.

Ezek után döntöttünk úgy, nem forgalmazzuk tovább ezeket a masszázságyakat, és magunk gyártatjuk őket, extra vastagságú, biztonságos és törésbiztos rétegelt lemezzel, amelyeknek nem árt sem az egypontos, sem a nagyobb, statikus vagy dinamikus terhelés. Lehet rajtuk nyugodtan forgolódni, térdelni vagy könyökölni, biztosan nem szakadnak be és nem csuklanak össze.

3. A képen minden ágy stabilnak tűnik...

A múltban többször találkoztunk például azzal az esettel, hogy a gyárban nagyobb menetet fúrtak a vázszerkezetbe, mint maga a csavar, így esélytelen volt, hogy az ágy stabil maradjon.

Arra jöttünk rá, hogy minél több csavar és mozgóalkatrész van a masszázságyban, annál kisebb az esélye, hogy az stabil maradjon, úgyhogy például az aluvázas masszázságyaknál áttértünk olyan szerkezetekhez, amik hegesztettek, így biztosan nem fognak sem kilazulni, sem inogni. (Ha nem indul el a videó, kattints ide.)

4. Az ajándékba adott kiegészítőket bár be sem pakolták volna...

Ismerős az érzés, amikor látod, hogy milyen jó áron kínálnak egy masszázságyat, és még különféle kiegészítő is jár hozzá ajándékba? Fejpárna, kéztartó, elülső kéztartó, táska, minden, amit csak el tudsz képzelni! Aztán, amikor megérkezik, akkor csak egy dologra tudsz gondolni: bárcsak el sem küldték volna egyiket sem...

A táska füle az első használatnál leszakad, a tépőzár nem passzol, a fejtámasz kiszakad, a cipzár hibás és még sorolhatnánk. Reklamáció esetén pedig azzal utasítanak vissza, hogy ezekre nem érvényes a jótállás, mivel ajándékba kaptuk őket. Nonszensz.

Ezért is volt olyan jó érzés olvasni az interneten az egyik masszőrtől érkező visszajelzést, hogy amikor a Fabulo fejrészét kipróbálta, leesett az álla, milyen stabil és kényelmes, és nem értette, miért nem képes a többi gyártó is ilyet csinálni.

5. Ami az első nap csodaszép, nem kell, hogy másnap is az legyen…

Sokszor tényleg azt kapjátok, amit a képen láttok és megrendeltek, de használat után azt tapasztaljátok, a műbőr gyorsan kiszárad, megkopik, berepedezik, a varrásoknál szétválik, a szivacs behorpad, és valljuk be, nem valami esztétikus egy ilyen masszázsasztalra fektetni a vendéget.

A Fabulo ágyakon például ezért van egy különleges Deluxe Skin-Touch kárpitozás, amit szabályosan kínoznak minden egyes tesztelésnél, magas százalékú alkohollal súrolják, és akkor sem enged el a festék és nem szárad ki a kárpit.

Ezután a tanulási folyamat után sokáig jártuk azokat a gyártókat, ahol megfelelőek a minőségbiztosítási rendszerek, amik garantálják azt, hogy az ágyaknak minden egyes alapanyagát már a gyárba érkezéskor bevizsgálják, hogy csupán első osztályú anyagok kerüljenek feldolgozásra. Olyan gyárat kerestünk, ahol folyamatosan tesztelik a masszázságyakat, így mi is nyugodt szívvel forgalmazhatjuk őket.

Bár a legjobb masszázságy felkutatása nem tűnik a legegyszerűbb feladatnak az elején, de reméljük, a tapasztalatainkkal tudtunk segíteni a döntésben. A fabulo.hu oldalon forgalmazott masszázságyakban az összes tanulságot vegyítettük, így biztos lehetsz benne, hogy tőlünk csak stabil, időtálló, jó minőségű ágyat kapsz, válassz akár fa-, alumínium-, fémvázas, hordozható, fix vagy elektromos kezelőágyat, 2, 3, 4 vagy akár 7 zónával!

Mi nem árulunk zsákbamacskát, hordozható, fix és elektromos kezelőágyaink is kipróbálhatóak budapesti és dunaszerdahelyi bemutatótermeinkben, ahova várunk szeretettel a kijelölt időpontokban.

Visszatérve az első tévhitre, hogy kezdőként mindenképp egy olcsó masszázságyat szabad csak venni: a tanulási folyamatunk eredményeként csak olyan masszázságyakat forgalmazunk, amik nem csupán jó ár-érték arányúak, de akár sokszor nem csupán évekre, hanem egy életre is társaid maradnak, ennek ellenére a vételi áruk akár napok alatt megtérül. Minden masszázságy terméklapja alatt jelöljük, pontosan hány nap alatt térül meg a befektetésed.

Érdemes végül feltenni az alábbi kérdéseket magunknak, hogy tisztázzuk, mi is a fontosabb?

  • Érdemes most megspórolni párezer forintot, vagy fontosabb a vendégeid kényelme és biztonsága?
  • Érdemes most megspórolni párezer forintot, vagy fontosabb a hosszú távú jó hírneved?
  • Érdemes most megspórolni párezer forintot, vagy inkább vásárolni egy jó minőségű asztalt, amivel nagy számú és rendszeresen visszatérő vendégkört tudsz kialakítani?
  • Érdemes-e megspórolni párezer forintot, vagy inkább nyugodtan masszíroznál egy időtálló és tartós asztalon, amit nem kell napokig szervizben tartani vagy akár újra cserélni, így elveszítve a bevételi forrásodat akár napokra vagy hetekre?

 A blogbejegyzés a 2018. márciusi, budapesti Masszőrök Egyesülete Konferencián tartott előadás alapján íródott, amely az alábbi felvételről visszanézhető:

A 2018 márciusi budapesti Masszőrök Egyesülete Konferencián elhangzó előadás felvétele

Az előadás diasora megtekinthető itt: https://issuu.com/im3fabulo/docs/fabulo-me-konf-2018-03-24

Mátis Iván

Szerző:
Mátis Iván
www.fabulo.hu

 

 
Az oldal sütiket (cookie) használ. A böngészéssel elfogadja használatukat.